خدمات دکتر کامران دولتشاهی

جراحی درمانی سرطان پستان

سرطان پستان از بیماری های رایج در بانوان میباشد؛ جراحی درمانی سرطان پستان از مؤثرترین روش های درمان این سرطان است که به تخلیه توده سرطانی از طریق عمل جراحی میپردازد. جراحی سرطان پستان می تواند به تنهایی یا همراه با دیگر روش های درمانی نظیر هورمون درمانی ،پرتو درمانی و شیمی درمانی مورد استفاده واقع شود.

ادامه مطلب

سرطان پستان

سرطان پستان ، به دنبال رشد غیرطبیعی سلول ها در سینه رخ می دهد و از شایع ترین انواع سرطان در میان خانم ها به شمار می رود. لذا توصیه می شود در صورت احساس هر گونه تغییر غیرمعمول در سینه ها سریعا به پزشک مراجعه نمایید ؛ زیرا با تشخیص به هنگام و اقدام سریع ، درمان آن امکان پذیرتر و موفقیت آمیزتر خواهد بود.

ادامه مطلب

جراحی زیبایی پستان

جراحی زیبایی پستان ، امکان بهبود فرم و ظاهر سینه ها را برای خانم هایی که از فرم و سایز سینه های خود ناراضی هستند ؛ محقق نموده و با بزرگ کردن سینه از طریق کاشت پروتز ، کوچک کردن سینه یا لیفت سینه ؛ علاوه بر تأثیرات مثبتی که بر ظاهر آن ها دارد ، نقش بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس آنان نیز ایفاء می کند.

ادامه مطلب

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم یا عمل ابدومینوپلاستی ، در واقع نوعی عمل جراحی باز به شمار می رود که با حذف پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم ؛ به ایجاد شکمی تخت ، صاف و زیبا خواهد انجامید. در نتیجه ، افرادی که با افتادگی و شل شدگی شکم مواجه هستند ؛ می توانند با انجام جراحی زیبایی شکم ، به شکم ایده آل خود دست یابند.

ادامه مطلب

پیکرتراشی با لیپوماتیک

لیپوماتیک ، از روش های حذف چربی و ایجاد تناسب اندام در نواحی ای از بدن ؛ از جمله شکم و پهلو که با تجمع چربی مواجه هستند می باشد. از مزایای مهم پیکرتراشی با لیپوماتیک ، این است که بدون ایجاد برش در ناحیه مورد نظر انجام شده و چربی های استخراج شده توسط آن را می توان برای سایر قسمت های بدن استفاده کرد.

ادامه مطلب

جراحی بازسازی و ترمیم پستان

سرطان سینه و همچنین برخی بیماری های پستان ، گاهاً ممکن است به جراحی ماستکتومی ( برداشت بافت سینه ) منتج شوند. جراحی بازسازی و ترمیم پستان بعد از جراحی ماستکتومی ، در حقیقت یک عمل جراحی ارزشمند تلقی می شود که با بازسازی سینه از دست رفته ، موجب بهبود ظاهر سینه ها و متعاقباً افزایش اعتماد به نفس می گردد.

ادامه مطلب

دکتر کامران دولتشاهی

دکتر کامران دولتشاهی
عضو هیئت علمی دانشگاه
متخصص جراحی عمومی
فلوشیپ جراحی سرطان و بیماری های خوش خیم سرطان
و ترمیم و بازسازی سینه از کشور آمریکا

سوالات متداول

آیا با جراحی زیبایی سینه می توان شل شدگی و افتادگی سینه را برطرف نمود ؟
بله ، امروزه اعمال جراحی زیبایی سینه امکان داشتن سینه های خوش فرم و زیبا را میسر نموده اند ؛ تا جایی که با انجام جراحی لیفت سینه یا عمل ماستوپکسی ؛ می توان افتادگی و شل شدگی سینه ها را مرتفع نموده و با برداشت بافت و پوست اضافی از سینه ها ، موجب بالا رفتن سینه ها شده و ظاهری زیبا و مطلوب به آن ها بخشید.
آیا بعد از برداشتن سینه ، می توان مجددا سینه از دست رفته را بازسازی کرد ؟
بله ؛ خوشبختانه در حال حاضر بعد از جراحی برداشتن سینه یا به عبارتی عمل جراحی ماستکتومی ؛ می توان با انجام عمل بازسازی سینه ، اقدام به ترمیم سینه از دست رفته نموده و به خانم هایی که بنا به هر دلیلی بافت یک یا هر دو سینه خود را از دست داده اند کمک کرد که دوباره حس خوشایندی نسبت به اندام خود داشته باشند.
آیا امکان کوچک کردن سایز سینه وجود دارد ؟
بله ، خانم هایی که سینه های بسیار بزرگی دارند ، غالبا با درد یا حساسیت های پوستی در ناحیه قفسه سینه خود مواجه هستند ؛ همچنین بزرگی سایز سینه ها سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها نیز خواهد شد ؛ جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی ، هم به لحاظ درمانی و هم از بُعد زیبایی می تواند این وضعیت را بهبود بخشد.
برای بررسی سلامت پستان ها در چه زمانی باید به پزشک مراجعه نمود ؟
زمان مراجعه به پزشک ، در درمان تومورهای پستان تاثیر بسزایی دارد ؛ به طوری که در صورت سرطانی بودن توده ها می توان با مراجعه سریع تر به پزشک ، به درمان موثرتر این بیماری کمک شایانی نمود. از این رو همه خانم ها در هر سنی که هستند ، باید حداکثر 2 تا 4 هفته بعد از لمس توده در پستان فورا به پزشک مراجعه کنند.
ماندگاری عمل لیپوماتیک چقدر است ؟
عمل لیپوماتیک ؛ در راستای پیکرتراشی و از بین بردن چربی های اضافی نواحی ای از بدن که با تجمع چربی موضعی روبرو هستند و دستیابی به تناسب اندام ، راهکاری بسیار مؤثر محسوب می شود ؛ البته میزان ماندگاری آن و عدم بازگشت چربی های تخلیه شده ، به رعایت صحیح رژیم غذایی و داشتن فعالیت بدنی کافی پس از عمل بستگی دارد.

آخرین مقالات