مراقبت های بعد از لیفت سینه ، می تواند سبب بهبود سریع و بازیابی وضعیت نرمال بدن شده و همچنین ریسک بروز پیامدهای احتمالی ناشی از عمل را به حداقل ممکن برساند. از این رو شاهد آن هستیم که جراح ، در جلسه مشاوره قبل از عمل لیفت سینه از شما می خواهد تا دستورالعمل های مراقبتی بعد از لیفت سینه را دنبال کنید تا بدین ترتیب شانس تجربه یک ریکاوری عادی ، اجتناب از بروز مشکلات قابل پیشگیری و دستیابی به نتایجی مطلوب که خواهان آن بودید ، افزایش یابد. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی لیفت سینه ، مقاله زیر که به تایید دکتر کامران دولتشاهی، بهترین جراح لیفت سینه در اصفهان رسیده را ، تا انتها مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از لیفت سینه - دکتر دولتشاهی

نکات و مراقبت های بعد از لیفت سینه

از آن جایی که روند جراحی لیفت سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ، بیمار به هوش آمدن و مناسب بودن شرایط جسمی از مرکز جراحی ترخیص می شود و در نتیجه ، مراقبت های بعد از لیفت سینه بلافاصله بعد از عمل آغاز می شود.

استراحت بعد از جراحی لیفت سینه در اصفهان

به گفته بهترین جراح لیفت سینه در اصفهان در روزهای اول بعد از جراحی ، باید به میزان کافی استراحت کنید ؛ البته راه رفتن کوتاه روزانه در منزل را از روز بعد از عمل فراموش نکنید ؛ راه رفتن به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع لخته شدن خون می شود.

بازگشت به کار

در صورتی که در یک اداره مشغول به فعالیت هستید و یا شغلتان نیازمند فعالیت های شدید و طاقت فرسا نیست و با نشستن پشت میز می توانید به امور خود برسید ، بعد از گذشت تقریبا یک هفته می توانید به محل کار خود برگردید ولی اگر وظایف شما شامل بلند کردن وزن بیش از 4 کیلو یا انجام فعالیت‌های شدید باشد ، نمی‌توانید به این زودی برگردید. با پزشک جراح خود در رابطه با این موضوع صحبت کنید تا راهنمایی های دقیق تری بگیرید. چرا که او بر اساس جزئیات شغلی و رویه بهبودی شما تخمین شخصی تری به شما ارائه می کند. مهم است که در بهبودی خود عجله نکرده و صبر داشته باشید و زمان کافی برای بهبودی وریکاوری را در اختیار بدن تان قرار دهید.

شروع دوباره فعالیت های ورزشی

پیشنهاد می شود ، بعد از جراحی ، استراحت مطلق نباشید و زمانی که احساس کردید این قدرت را دارید ، بلند شده و آرام آرام پیاده روی کنید. این کار می تواند علاوه بر تسریع دوره بهبودی تان ، عوارض احتمالی را هم تا حد امکان کاهش دهد. با این حال، شما باید سایر فعالیت های بدنی را حداقل برای دو تا شش هفته پس از جراحی لیفت سینه محدود کنید. پوشیدن لباس های فشرده ساز و سوتین طبی در این مدت بسیار مهم است. پس از حدود شش هفته، در صورتی که پزشک آن را تایید کند می توانید کارهای هوازی شدیدتر و بلند کردن اجسام سنگین تر را از سر بگیرید.

مصرف دارو بعد از جراحی لیفت سینه

وقتی تاثیرات داروی بیهوشی از بین می رود ؛ برخی بیماران ، حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. لذا به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از لیفت سینه ، نسخه ای حاوی داروی ضد تهوع برای شما تجویز می شود که هر شش ساعت یکبار برای کنترل علائم و طی 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی باید آن ها را مصرف می کنید.

توجه داشته باشید که نباید داروها را با معده خالی مصرف کنید و هربار قبل از مصرف داروها ، یک میان وعده سبک حدود 30 دقیقه قبل از مصرف دارو میل کنید. ضمنا نسخه ای حاوی آنتی بیوتیک نیز برای پیشگیری از عفونت در اطراف ناحیه جراحی ، تجویز می شود که بهترین اقدام برای مراقبت بعد از لیفت سینه محسوب می شود.

مراقبت های بعد از لیفت سینه

درد بعد از جراحی لیفت سینه

با ازبین رفتن اثر داروی بیهوشی و با شروع روند بهبود ، در ناحیه جراحی شده احساس درد خواهید داشت. جراح سینه به منظور کنترل و تسکین درد ، نسخه ای حاوی داروی مسکن را برای شما تجویز می کند. هر چند با این وجود ، ما توصیه می کنیم که بیماران ، درد را با استفاده از کمپرس سرد یا داروهای مسکن خفیف مثل استامینوفن کنترل نمایند. البته در خصوص مصرف این داروها حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

در مراقبت های بعد از لیفت سینه ، توجه داشته باشید هنگامی که داروی مسکن مصرف می کنید ، الکل ننوشید و رانندگی نکنید ؛ چون این داروها باعث سرگیجه و خواب آلودگی شده و ترکیب آنها با الکل می تواند این تاثیرات را تشدید نموده و حتی به کبد شما آسیب بزند. در رابطه با کمپرس یخ باید متذکر شد که به هیچ وجه یخ را مستقیما بر روی پوست قرار ندهید.

قطع مصرف برخی داروها بعد از جراحی لیفت سینه

در طول دوره مراقبت بعد از لیفت سینه ، داروهای حاوی آسپرین را مصرف نکنید ؛ زیرا این نوع از داروها خون را رقیق کرده ، در انعقاد خون اختلال ایجاد کرده و می توانند فرآیند بهبود را آهسته نمایند.

فعالیت جسمی بعد از جراحی لیفت سینه

طی چند روز اول پس از جراحی لیفت سینه ، از بلند کردن اشیاء با وزن بالا اجتناب نمایید و حرکت بازوهایتان را محدود کنید و به طور کلی از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید. توجه داشته باشید که صرفا جراح معالج تان ، می تواند اجازه از سرگیری فعالیت های روزمره و حرکات ورزشی را برای شما صادر کند ؛ لذا بدون مشورت ایشان اقدام به انجام موارد ذکر شده نکنید.

مراقبت های بعد از لیفت سینه

 

سوتین طبی بعد از جراحی لیفت سینه

در طول دوره ریکاوری ، باید از سوتین های مخصوص که برای دوره ریکاوری لیفت سینه در نظر گرفته شده جهت کمک به بهبود سریع تر زخم ها ، در تمام طول شبانه روز به جز مواقع استحمام استفاده کنید.

خوابیدن بعد از جراحی لیفت سینه

برای دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی لیفت سینه ها ، باید طی دوران نقاهت جراحی فقط به پشت بخوابید و از خوابیدن به روی شکم یا پهلو برای چندین هفته خودداری کنید. تمامی این موارد در توصیه های ارائه شده توسط دکتر دولتشاهی بهترین دکتر لیفت سینه در اصفهان در چارچوب مراقبت های بعد از لیفت سینه به بیمار ارائه شده است.

استحمام بعد از جراحی لیفت سینه

درباره حمام کردن پس از جراحی لیفت سینه و تعویض پانسمان های روی زخم ؛ باید اشاره داشت از در روز دوم بعد از جراحی که پانسمان روی موضع عمل توسط جراح معالج برداشته می شود می توانید دوش بگیرید. البته ناگفته نماند که حمام کردن با آب درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در وان آب داغ یا شنا کردن برای چندین هفته ممنوع می باشد.

بریدگی های جراحی

پس از جراحی لیفت سینه، برای بستن محل برش ها از بخیه های جذبی و غیر قابل جذب استفاده می شود. اگر محل برش هایتان با بخیه های جذبی بسته شده باشند، بخیه ها خود به خود حل می شوند و آن ها نیازی به کشیدن، ندارند.

اگر محل برش ها با بخیه های غیر قابل جذب بسته شده باشند، دکتر به شما توصیه می کند حدود 10 روز پس از لیفت، آن ها را بکشید. ممکن است قطعات کوچکی از نوار جراحی روی برش‌هایتان اعمال کنند و آن ها خود به خود شل می شوند و می افتند. با یک باند گازی محل برش هایتان پوشانده می شود و در صورت کثیف شدن، خیس شدن یا ترشح خونابه و عفونت از درن، بانداژها را تعویض نمایید. برای نگه داشتن بانداژها از سوتین استفاده کنید.

درن ها

ممکن است تا چند روز پس از جراحی، مقدار کمی ترشح خونابه و عفونت از برش‌های خود داشته باشید. این اتفاق کاملا طبیعی است. بعد از دوش گرفتن مقدار ترشحات از درن ها بیشتر می شود. اگر تخیله از درن ها زیاد، قرمز روشن و خونی باشد یا اگر سینه هایتان در مدت کوتاهی سفت یا متورم می شود، پد اضافی را در سوتین جراحی خود قرار دهید و حتما با پزشک تان تماس بگیرید. در قسمت پایین سینه، محل اتصال برش ها امکان دارد، زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشد.

لباس

در مراقبت های بعد از لیفت سینه به مدت 6 هفته پس از جراحی، حتی در هنگام خواب، از یک سوتین نرم مانند چیزی که پرستار به شما معرفی کرده است، استفاده کنید. هنگام دوش گرفتن می توانید سوتین خود را در بیاورید. تا زمانی که برش های شما در حال بهبودی است، از سوتین های فنری استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از لیفت سینه

استحمام

تا 48 ساعت اول بعد از لیفت سینه دوش گرفتن ممنوع می باشد. پس از 48 ساعت اول، ممکن است بتوانید فقط از کمر به پایین، استحمام کنید یا دوش بگیرید. دستورالعمل های جراح خود را برای مراقبت های بعد از لیفت سینه در ارتباط با نحوه دوش گرفتن، انجام دهید. پس از برداشتن درن ها، حداقل حدود 48 ساعت دوش نگیرید. از زمانی که اجازه دوش گرفتن به شما داده می شود، هر روز دوش بگیرید تا برش شما تمیز بماند. قبل از ورود به حمام، سوتین و بانداژی که محل برش هایتان را پوشانده است، بردارید. دمای آب را ابتدا با کمر یا دست خود بررسی کنید؛ زیرا بی حسی ممکن است باعث آسیب به ناحیه جراحی توسط آب گرم شود. با آب گرم و صابون و بدون عطر خودتان را بشویید.

برش های فوقانی و محل درن ها را به آرامی تمیز کنید و خوب بشویید. جریان دوش را مستقیما به سمت سینه خود نگیرید و آن را به سمت بالای کمر یا بازوی خود بگیرید. اجازه دهید آب به آرامی روی سینه شما جاری شود. برش های خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

سینه هایتان را ماساژ ندهید

تا زمانی که برش ها و محل درن ها به طور کامل بهبود نیافته اند، استحمام کامل انجام ندهید؛ زیرا خیس شدن محل لیفت، ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد رعایت این امر از سری نکات مراقبت های بعد از لیفت سینه می باشد. ممکن است بتوانید حدود 6 تا 8 هفته پس از جراحی به طور کامل حمام کنید اما قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید. قبل از این که از دئودورانت، لوسیون یا کرم در نزدیکی محل برش‌هایتان استفاده کنید، از پزشک خود درباره آن سوال کنید.
بهبودی شما حداقل به 6 هفته زمان نیاز دارد.

سوتین طبی بعد از جراحی لیفت سینه

پس از عمل لیفت، یک سوتین طبی خواهید پوشید و محل جراحی تان بانداژ الاستیکی می شود تا سینه ها در فرم جدید حفظ شود و همچنین این کار، خطر ایجاد سروما و عفونت بعد از لیفت سینه را به حداقل می رساند. می‌توانید 24 ساعت پس از جراحی به مدت یک ساعت، سوتین و بانداژ الاستیکی را بردارید. توصیه می شود در مراقبت های بعد از لیفت سینه در اصفهان بانداژ الاستیکی به مدت 7 روز به طور شبانه روزی استفاده شود. در صورت لزوم، می توانید یک تی شرت نخی بپوشید و بانداژ الاستیکی را روی تی شرت قرار دهید تا تحریک پوست به حداقل برسد و مطمئن شوید که تی شرت زیر بانداژ الاستیکی صاف است.

الکل و دخانیات

استعمال هرگونه دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ممنوع می باشد. زیرا الکل و نیکوتین موجود در خون روند بهبود و درمان را با تاخیر مواجه می سازد از همین رو در مراقبت های بعد از لیفت سینه ممنوع می باشد. بهتر است که 14 روز از این دو مورد دوری کنید.

سوالات متداول:

تا چه زمانی باید به پوشیدن سوتین ادامه داد ؟

اینکه بعد از جراحی لیفت سینه ، به طور مرتب از سوتین طبی استفاده کنید بسیار مهم است. به علاوه توجه داشته باشید که در زمانی که فعالیت های پر تحرک و با فشار زیاد انجام می دهید هم ، همچنان یک سوتین مناسب تن کنید. حتی در زمان خواب و در رختخواب هم یک لباس زیر نرم و راحت داشته باشید ؛ این کارها به جلوگیری از افتادگی کمک کند.