جراحی زیبایی پستان ، امکان بهبود فرم و ظاهر سینه ها را برای خانم هایی که از فرم و سایز سینه های خود ناراضی هستند ، محقق نموده و با بزرگ کردن سینه از طریق کاشت پروتز ، کوچک کردن سینه یا لیفت سینه ، افزون بر تأثیرات مثبتی که بر ظاهر آن ها دارد ، نقش بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس آنان نیز ایفاء می کند. برای اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله دکتر کامران دولتشاهی ، بهترین جراح سینه در اصفهان ، همراه باشید.

 

جراحی زیبایی پستان - دکتر دولتشاهی

 

ضمنا ناگفته نماند که با جراحی زیبایی سینه ، می توان به ترمیم سینه از دست رفته در بانوانی که به دلایلی اعم از سرطان سینه و برخی بیماری ها با فقدان بافت سینه مواجه شده اند ؛ نیز پرداخته و به این ترتیب با بازسازی سینه به بازیابی اعتماد به نفس آنان کمک شایانی نمود. همچنین لازم به ذکر است که اعمال جراحی زیبایی پستان علاوه بر خانم ها ، بر روی آقایان نیز قابل انجام است ؛ تا جایی که با انجام جراحی ژنیکوماستی می توان اختلال بزرگی سینه مردان که اصطلاحا به ژنیکوماستی موسوم است را نیز درمان نمود.

انواع روش های جراحی زیبایی پستان

به طور کلی در صورتی که از اندازه یا فرم سینه های خود راضی نبوده یا به خاطر بیماری خاصی یک یا هر دو سینه خود را از دست داده اید ؛ می توانید با انجام جراحی زیبایی سینه ، به رفع این مشکلات پرداخته و به اهداف و خواسته های خود نائل آیید. در ادامه انواع عمل زیبایی پستان در اصفهان که توسط دکتر کامران دولتشاهی ، جراح سینه خوب در اصفهان ، قابل انجام است را معرفی نموده و توضیحاتی مختصر در خصوص هر یک اراده نموده ایم.

جراحی کوچک کردن سینه

گاها برخی خانم ها با مشکل بزرگ بودن بیش از حد سینه ها مواجه هستند و این اتفاق علاوه بر مشکلات جسمی که برای آن ها به دنبال دارد ؛ سبب کاهش اعتماد به نفس و خجالت از حضور در برخی تعاملات اجتماعی نیز می گردد. از این رو این دسته از بانوان ، همواره به دنبال راهکاری موثر جهت اصلاح سایز سینه های خود و دستیابی به سینه هایی با اندازه نرمال می باشند. جراحی کوچک کردن سینه یا در واقع عمل ماموپلاستی کاهشی ، نوعی عمل جراحی زیبایی پستان است که به کمک آن می توان از سایز سینه ها کاسته و به سینه هایی با سایز دلخواه دست یافته و همچنین به درمان مشکلات ناشی از بزرگی سینه ها پرداخت.

کوچک کردن هاله پستان

اندازه میانگین هاله ، قسمت رنگی اطراف نوک سینه دارای قطر 4.5 سانتی متر می باشد. یک هاله بزرگ به راحتی تحت بی حسی موضعی قابل درمان می باشد. گاهی اوقات یک هاله بزرگ با آیزان شدن سینه ها همراه می باشد. اگر شما قصد کوچک کردن سینه یا لیفت سینه را دارید ، اندازه هاله را می توان همزمان با این جراحی ها انجام داد. کوچک کردن هاله بدون نیاز به انجام جراحی مضاعف قابل اجرا می باشد. از طریق ایجاد یک برش در بخش بیرونی نوک سینه، بخشی از پوست رنگی اطراف نوک سینه برداشته می شود. در این روند جای زخم کوچکی در اطراف هاله باقی می ماند ؛ اما نگران کننده نیست. لازم به ذکر است که کوچک کردن هاله مشکلاتی را در روند شیردهی ایجاد نمی نماید.

کوچک کردن نوک پستان

با بالا رفتن سن ، زایمان یا کاهش وزن شدید ، سینه های شما انسجام خود را از دست داده و شروع به آویزان شدن می کنند. ماساژ دادن و ورزش های ماهیچه سینه راه حل درمان این مشکل نمی باشد. تنها روش برای دستیابی به سینه های محکم تر ، لیفت سینه یا لیفت نوک سینه است. وقتی نوک سینه اندکی آویزان می شود ، لیفت نوک سینه مورد نیاز می باشد. لیفت نوک سینه تحت بی حسی موضعی انجام شده و این روند در حدود نیم ساعت طول می کشد. نوک سینه و هاله در موقعیت مناسب و ارتفاع طبیعی قرار داده می شود. نوک سینه معمولاً بهمراه اعصاب و عروق خونی متصل به آن درمان می شود. بعد از لیفت نوک سینه جای زخمی در لبه بالایی نوک سینه برجای می ماند . یک هفته بعد از جراحی در طول جلسه مشاوره بعد از جراحی، چسب ها برداشته می شوند.

جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز

از جمله رایج ترین و محبوب ترین اعمال جراحی زیبایی پستان در بین خانم ها ، می توان به جراحی پروتز سینه اشاره نمود. در این عمل جراحی ، پروتزی از جنس سیلیکون یا سالین در سینه ها تعبیه می گردد. ( پروتزهای سالینی امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند ) لازم به ذکر است که در عمل جراحی پروتز سینه ؛ گزینه های بسیاری در ماحصل جراحی دخیل هستند و به طور کلی پروتز مورد نظر ، با توجه به شرایط و نیاز بیمار و صلاحدید پزشک انتخاب شده و کارگذاری می شود.

پروتز پستان در اصفهان

امروزه جدیدترین نسل ایمپلنت های سینه ( ایمپلنت های سینه سیلیکون چسبناک که شکل سینه بهتری را خلق می کنند ) مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت های پر شده با ژل سیلیکون چسبناک جدید ، تو پر تر و بی خطر تر هستند. در صورت پارگی ، ترکیب پر شده در داخل ایمپلنت ، در بدن پخش نخواهد شد.

چه پروفایل هایی برای پروتزهای سینه موجود می باشد ؟

پزشک شما در انتخاب اندازه ایمپلنت سینه متناسب با اندام شما راهنمایی تان می کند پروفایل ایمپلنت سینه شیوه پر شدن بخش فوقانی سینه ها و به نظر رسیدن آنها در یک لباس خاص را نشان می دهد. سه پروفایل برای یک اندازه ثابت وجود دارد :

  1. ایمپلنت های پروفایل پایین که پهن و صاف بوده و حداقل برجستگی را ایجاد خواهد نمود.
  2. ایمپلنت های پروفایل متوسط که دارای پهنای باریکی بوده و برجسته تر است.
  3. ایمپلنت های پروفایل بالا که دارای پایه کوچک تری بوده و برجستگی آن ها به سمت بیرون است. این نوع ایمپلنت ها بخش بالایی سینه ها را پر می کند.

ایمپلنت های سینه هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند ؟

وقتی سخن از طول عمر میانگین ایمپلنت به میان می آید، هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. شاید ایمپلنت های شما آسیبی ندیده باشند ولی چون در آستانه پاره شدن هستند ، پزشک به شما توصیه می کند که آنها را تعویض کنید. بیشتر تولیدکنندگان ضمانت ده ساله را برای پروتزهای سینه خود می دهند. جدیدترین ایمپلنت ها باید هرساله بوسیله سونوگرافی مورد کنترل قرار گیرند. همچنین ام آر آی نیز گزینه خوبی برای بررسی موقعیت ایمپلنت های سینه است.

جراحی لیفت یا بالا کشیدن سینه

در جراحی لیفت سینه یا اصطلاحا ماستوپکسی ، افتادگی و شل شدگی سینه ها مرتفع می گردد. در این عمل جراحی ؛ جراح از طریق حذف بافت و پوست اضافی سینه ها ، فرم سینه ها را اصلاح و بهبود بخشیده و بدین ترتیب با بالا کشیدن سینه ها ، ظاهری جوان تر و زیباتر برای فرد زیباجو به ارمغان می آورد.

جراحی بازسازی و ترمیم سینه

قاعدتا افراد در پی جراحی ماستکتومی که به منظور برداشت بافت سینه انجام می پذیرد ، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند. با جراحی ترمیم سینه که در حقیقت نوعی جراحی زیبایی پستان در اصفهان می باشد ، می توان مجددا حس خوشایندی نسبت به فرم سینه ها برای خانم ها ایجاد کرده و اعتماد به نفس آن ها را بازگرداند.

جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه مردان

مقصود از ژنیکوماستی ، بزرگ شدن بیش از حد سینه آقایان می باشد که می تواند در هر رده سنی بروز نماید. در مواردی که از طریق رژیم درمانی یا دارودرمانی نتوان این اختلال را برطرف نمود ؛ جراحی ژنیکوماستی درخواست خواهد شد. در این عمل جراحی ؛ نسوج و چربی های اضافی سینه با مکش از طریق لیپوساکشن ، تخلیه شده و سایز سینه ها اصلاح می شود.

 

جراحی زیبایی پستان - دکتر دولت شاهی

 

مراقبت های بعد از عمل زیبایی پستان

وقتی جراحی زیبایی پستان تکمیل شد ، شما باید دستورالعمل های ارائه شده از سوی پزشک معالج تان را بمنظور سپری کردن صحیح روند بهبود و دستیابی به نتایج خوب ، دنبال کنید. دنبال کردن دستورالعمل های زیر ، وظیفه شما می باشد. از این دستورالعمل ها به عنوان چک لیستی برای کنترل پیشرفت بهبود ، استفاده کنید. این دستورالعمل ها ، تجربیات پس از جراحی نرمال و ملاحظات سلامت کلیدی که می تواند باعث بروز دغدغه هایی شود را شامل می گردد.

علائم پس از جراحی زیبایی سینه

  • احساس سفتی در ناحیه قفسه سینه ، مور مور شدن ، سوزش یا تیر کشیدن توام با درد به صورت تناوبی این علائم در طول روند بهبود اعصاب حسی و کشیده شدن بافت و ماهیچه ها برای سازگار شدن با ایمپلنت ، طبیعی می باشد.
  • مصرف داروهای مسکن و ریلکس کننده ماهیچه ، به شما در غلبه بر هر گونه دردی کمک می کند.
  • گاهی ترشحات در ناحیه درمان ، توام با درد می باشد. در صورت مداوم بودن درد با حالت تیر کشیدن ، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.
  • حساسیت بیش از حد در نوک سینه ها یا بی حس بودن آن ها ، این حس ، نرمال بوده و به مرور زمان فروکش می کند.
  • گاهی ترشح مقدار اندکی مایع یا شیر از نوک پستان ها را تجربه می کنید. در صورتی که این ترشحات، دردناک بوده و بیش از اندازه باشد، به جراح اطلاع دهید.
  • براق شدن پوست یا هرگونه احساس خارش و تورم می تواند باعث براق بنظر رسیدن پوست پستان ها شود.
  • با پیشرفت روند بهبود ، شما حس خارش ملایم تا متوسط را در سینه های خود تجربه خواهید کرد.
  • مصرف آنتی هیستامین می تواند به شما در تسکین حس خارش شدید و مستمر ، کمک کند. اگر پوست قرمز شود و در زمان لمس کردن ، داغ باشد ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.
  • عدم تقارن پستان ها یا متفاوت بودن شکل و سرعت بهبود در آن ها
  • در روز بعد از جراحی ، گاهی پستان ها کاملاً متفاوت با یکدیگر بنظر می رسند. این کاملاً طبیعی است.

در صورت مواجهه با هر یک از موارد زیر ، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید :

  • تب بالا، حالت تهوع و استفراغ شدید ، سرگیجه پیوسته یا رفتار بی ربط
  • دردی که با داروهای مسکن قابل کنترل نباشد.
  • پوست قرمز روشن که در زمان لمس کردن، داغ باشد.

دستورالعمل های روز جراحی زیبایی پستان

  • برای 24 ساعت اول بعد از عمل زیبایی سینه ، یکی از نزدیکان یا دوستان باید مسئولیت مراقبت از شما را بر عهده گیرد.
  • سر و قفسه سینه خود را در موقعیت اندکی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • تغذیه خوب داشته باشید.
  • پس از جراحی ، مصرف مایعات از اهمیت بالایی برخوردار است. نوشیدنی های بدون کربنات ، بدون الکل ، بدون کافئین و بدون چای سبز ، از قبیل آبمیوه و آب ، شیر و دوغ بنوشید.
  • در 24 ساعت اول بعد از جراحی زیبایی پستان ، غذاهای نرم و میکس شده بخورید.
  • کلیه داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک ، مصرف کنید. این داروها شامل داروهای مسکن ، آنتی بیوتیک ها و دیگر داروها می باشد.
  • پانسمان زخم ها را عوض کنید. در مدت کوتاهی بعد از جراحی ، مقداری مایع و خون از زخم ها ترشح می شود. پانسمان روی زخم ها را خشک و تمیز نگه دارید.
  • به صورت 24 ساعته ، سوتین پشتیبان یا گن مخصوص جراحی را بر تن داشته باشید. تمام مدت ، دستورالعمل های مربوط به پوشیدن این گن را دنبال کنید.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند تا حد زیادی ایمنی و توانایی شما برای بهبود بعد از جراحی را دچار اختلال کند.
  • در فعالیت های پر استرس ، درگیر نشوید. دست ها را به بالای سر بلند نکنید. چیزهایی که سنگین تر از یک کتاب باشد را بلند نکنید.

دو هفته بعد از جراحی زیبایی سینه

  • در طول این دوران نقاهت ، هر روز شما شاهد پیشرفت در بهبودتان خواهید بود. در انجام فعالیت های روزانه ، به خودتان سخت نگیرید.
  • طبق دستور ، به تمیز کردن زخم ها ادامه بدهید.
  • از دوش با حمام آب داغ اجتناب کنید. دوش گرفتن تان بیش از 10 دقیقه نباشد.
  • زخم ها را دستکاری نکنید.
  • از مرطوب کننده های بدون عطر بر روی پوست پستان ها و اطراف آن استفاده کنید.
  • آنتی بیوتیک ها و مکمل ها را طبق تجویز بهترین جراح زیبایی پستان در اصفهان ، مصرف کنید. در صورت نیاز از داروهای مسکن و ریلکس کننده ماهیچه استفاده کنید.
  • جز قدم زدن ، از انجام سایر فعالیت های ورزشی خودداری کنید. قدم زدن هر روزه به منظور پیشگیری از تشکیل لخته های خون، الزامی می باشد.
  • یک رژیم سالم را دنبال کنید.
  • در حین از سر گیری فعالیت های نرمال روزمره، باید مراقبت و پیگیری روند بهبود صحیح را ادامه دهید.
  • سعی کنید به هرگز به روی شکم نخوابید. اگر به پهلو می خوابید ، در قسمت میانی کمر و کتف هایتان یک بالش نرم قرار دهید. این در ایجاد احساس راحتی و پشتیبانی از ناحیه درمان شده، کمک می کند.

6 هفته بعد از عمل زیبایی پستان

بهبود به پیشرفت خود ادامه می دهد و سینه های شما شکل و موقعیت نهایی خود را بدست می آورند. می توانید فعالیت های نرمال ورزشی خود را از سر بگیرید. با این وجود دقت کنید که قسمت فوقانی بدن شما ، هنوز برای بازگشت به قدرت قبلی ، به زمان نیاز دارد. درد ، سفتی و مور مور شدن ناحیه درمان ، فروکش می کند. حساسیت شدید یا بی حسی نوک پستان ها ، اکنون به میزان قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

هزینه جراحی زیبایی پستان در اصفهان

قیمت جراحی زیبایی سینه ، متاثر از فاکتورهای مختلفی بوده و در هر فردی با دیگری فرق دارد. برای اطلاع از هزینه این جراحی ، باید حضورا به مطب بهترین جراح زیبایی سینه در اصفهان ، مراجعه نموده و مورد معاینه قرار بگیرید.

آیا جراحی های زیبایی پستان ریسک بروز سرطان را افزایش می دهد ؟

ابتلا به سرطان به دلیل انجام جراحی های زیبایی سینه یکی از دغدغه های اصلی بانوان است. بیشتر افراد این تصور را دارند که اگر جراحی زیبایی پستان انجام دهند ، ممکن است به سرطان دچار شوند. این در حالی است که از نظر پزشکی و علمی این موضوع کاملا رد شده است. حتی در مواردی جراحی کوچک کردن پستان از نظر پزشکی بسیار مفید است ؛ چرا که فشار ناشی به گردن را کاهش می دهد و به دلیل کاهش حجم بافت پستان ، ریسک ابتلا به سرطان نیز کاهش پیدا می کند.

در صورتی که قصد انجام بزرگ کردن سینه های خود را داشته باشید نیز باید بدانید که ایمپلنت و یا پروتز سینه به هیچ عنوان عامل ایجاد سرطان در پستان ها نیست هرچند که ممکن است در برخی افراد ریسک پس زدن پروتزها توسط بدن وجود داشته باشد اما هیچ موردی از ابتلا به سرطان به دلیل وجود پروتز ها مشاهده نشده است.

چه افرادی کاندید جراحی زیبایی سینه هستند ؟

  • افرادی که دوست دارند سایز پستان های آن ها تغییر کند.
  • افرادی که به دنبال متناسب به نظر رسیدن سایز و فرم پستان های خود هستند.
  • خانم هایی که به دلیل شیردهی ، بارداری و یا کاهش وزن فرم پستان های آن ها افتاده شده
  • افرادی که به دنبال برطرف کردن افتادگی های سینه خود هستند.

شرایط لازم برای انجام عمل زیبایی پستان ها

  • قبل از جراحی باید سلامت عمومی متقاضیان جراحی زیبایی سینه توسط پزشک بررسی شود.
  • افرادی که سیگاری هستند ، لازم است حداقل 2 هفته پیش از جراحی ، مصرف سیگار را ترک کنند.
  • خانم هایی که در دوره شیردهی هستند باید حداقل 8 هفته از پایان شیردهی آن ها گذشته باشد تا بتوانند برای انجام این جراحی اقدام نمایند ؛ زیرا بعد از این مدت سایز واقعی پستان ها مشخص می شود.