عمل ماموپلاستی

مقصود از عمل ماموپلاستی ، کلیه جراحی های ترمیمی و زیبایی پستان می باشد. به طور کلی ماموپلاستی تکنیکی است که از سه الگوی کلی ماموپلاستی ( جراحی زیبایی پستان ) انجام شده بر روی سینه ها تشکیل شده است : ماموپلاستی افزایشی ، ماموپلاستی کاهشی و ماموپلاستی ترمیمی.

ماموپلاستی کاهشی

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی ، جراحی برای شکل دادن سینه ها به منظور کوچک تر کردن آن ها می باشد.

این جراحی ؛ شامل برداشتن چربی اضافی ، بافت غده ای و پوست با هدف کاهش اندازه سینه ها است.

• برخی افراد بنا به دلایل زیبایی به دنبال جراحی ماموپلاستی هستند.
  • برای برخی دیگر ، این جراحی با هدف رهایی از مشکلات سلامت ناشی از سینه های بزرگ، انجام می شود.

ماموپلاستی

چه کسانی داوطلب خوب برای ماموپلاستی کاهشی محسوب می شوند ؟

اگر سینه های شما بزرگ باشد و اندازه آن ها برای شما آزار دهنده باشد ، یا زندگی شما را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار داده باشد ؛ می توانید ماموپلاستی کاهشی را مد نظر قرار دهید.

گاهی پزشک ، شما را بنا به دلایل زیر ، داوطلب خوبی برای این درمان تشخیص می دهد :

• اندازه سینه های شما ، متناسب با بقیه بخش های بدن نباشد.
  • یک سینه به شکلی نامتناسب ، نسبت به سینه دیگر بزرگ تر باشد.
  • شما به دلیل داشتن سینه های بزرگ ، با درد کمر ، یا دیگر مشکلات سلامت دست و پنجه نرم می کنید.
  • پوشیدن سوتین هایی با نوارهای پهن به مدت حداقل 12 ماه ، کارساز نبوده باشد.
  • درمان فیزیکی برای حداقل 6 ماه ، بی اثر بوده باشد.
  • شما مردی هستید که سینه های بزرگ تان به درمان های دارویی واکنش مثبت نشان نداده و بزرگ شدن سینه ها ، همچنان رو به پیشرفت است.

مزایای ماموپلاستی کاهشی

جراحی ماموپلاستی کاهشی ، بنا به دلایل گوناگون زیبایی یا پزشکی انجام می شود و مزایایی را به همراه دارد که عبارتند از :

سینه های سنگین ، اغلب باعث درد گردن ، درد شانه و درد کمر می شود.

اگر شما چنین مشکلاتی را تجربه کردید ، می توانید با جراحی سینه کاهشی ، این مشکل را رفع نمایید.

با بالا رفتن سن ، زنان افزایش طبیعی وزن را تجربه کرده و شانه ها شروع به افتاده شدن می کنند. این باعث وارد آمدن فشار بر روی استخوان ها و مفاصل شده و موجب احساس درد می شود.

هر قدر سینه ها سنگین تر باشند ، شما درد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کشش ناشی از وزن شانه ها می تواند باعث کشیده شدن اعصاب نزدیک ترقوه شود. این باعث ایجاد بی حسی در بازوها می شود.

این علائم را می توان به شکلی موثر با جراحی کاهشی سینه ها درمان نمود.

• این جراحی برای درمان سینه های افتاده و بد شکل مورد استفاده قرار می گیرد.
  • می توان با استفاده از این روند ، سینه ها را بالا کشیده و محکم تر کرد.
  • حساسیت و جوش زدن پوست زیر بخش افتاده و تا خورده سینه ها را می توان با بالا کشیدن سینه ها درمان نمود.
  • با جراحی ماموپلاستی ، نوک سینه و هاله های بزرگ شده ، اصلاح می شود.
  • کاهش اندازه سینه می تواند به زیباتر قرار گرفتن لباس بر روی بدن شما ، کمک کند.
  • همچنین با جراحی ماموپلاستی ، امکان ورزش کردن و انجام راحت تر فعالیت های فیزیکی برای شما فراهم می شود.

سینه های بزرگ در بروز میگرن ، مشکلات مربوط به ورزش کردن ، نشستن روی صندلی و بلند کردن کودک نیز دخیل می باشد. همگی این مشکلات روزمره با ماموپلاستی کاهشی قابل درمان است.

ماموپلاستی افزایشی

این روند برای ارتقا دادن شکل ظاهری ، اندازه و کانتور سینه ای زنان انجام می شود و زنان ، ماموپلاستی افزایشی را بنا به دلایل مختلفی مد نظر قرار می دهند.

• برخی زنان ، احساس می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است.
  • در برخی دیگر ، تغییرات ایجاد شده در سینه ها بعد از بارداری ، آزاد دهنده است.
  • برخی دیگر این جراحی را با هدف اصلاح تقارن در اندازه سینه ها انجام می دهند.

بزرگ کردن سینه ، با استفاده از ایمپلنت قرار داده شده در زیر ماهیچه قفسه سینه یا بالای ماهیچه قفسه سینه انجام می شود و برای قراردهی پروتز ؛ برشی در زیر بغل ، هاله یا تا خوردگی زیر سینه ایجاد می شود.

به طور کلی تمامی روندهای بزرگ کردن سینه ، روندهای حداقل تهاجمی می باشند که در آن ها ، برشی به طول 3 سانتی متر ایجاد می شود. گاهی در طول روند جراحی ، ابزاریموسوم به آندوسکوپ مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای عمل ماموپلاستی افزایشی

• بالا رفتن سطح اعتماد به نفس
  • زنانه تر بنظر رسیدن اندام شما
  • ایجاد امکان پوشیدن لباس های مختلف
  • بهبود رضایتمندی در رابطه جنسی

چه کسانی داوطلب ایده آل برای ماموپلاستی افزایشی می باشند ؟

اگر شما دارای ویژگی های زیر باشید ، داوطلب خوبی برای ماموپلاستی افزایشی محسوب می شوید :

• دارای وضعیت سلامت و روحی خوبی باشید.
  • دارای حداقل سن 18 تا 22 سال باشید.
  • مرتباً ورزش کنید و دارای وزن نرمالی باشید.
  • سینه هایتان کوچک بوده و اندازه ، حجم و پری مطلوب را نداشته باشد.
  • خواهان بهبود تقارن و تناسب سینه هایتان باشید.
  • سینه هایتان به دلیل بارداری ، شیردهی یا کاهش قابل ملاحظه وزن و نوسانات وزنی و بالا رفتن سن ، شکل و حجم خود را از دست داده باشد.

ماموپلاستی ترمیمی

این جراحی اغلب در زنانی انجام می شود که تحت درمان ماستکتومی به عنوان گزینه درمان برای سرطان سینه قرار گرفته اند.

این روند ، سینه هایی را با شکل ظاهری ، حجم و کانتور مطلوب ، دوباره خلق می نماید و نوک سینه و هاله ها دوباره ایجاد می شوند.

لازم به ذکر است با ماموپلاستی ترمیمی ؛ حس طبیعی سینه ها و عملکرد نرمال آن ها از قبیل شیردهی ، قابل ترمیم نمی باشد ؛ چون اعصاب حسی و غدد و مجاری شیر ، از بین رفته و تا حد زیادی آسیب دیده اند.

ماموپلاستی

برای انجام جراحی ماموپلاستی باید به چه جراحی مراجعه کرد ؟

در حالت کلی برای انجام جراحی ماموپلاستي ؛ حتما باید با یک پزشک جراحی که در این زمینه ، از تخصص و آگاهی لازم برخوردار است مشورت نمایید.

زیرا برخی افراد مجاز به انجام این جراحی نمی باشند ؛ از این رو متقاضیان این عمل جراحی ، باید توسط جراح مورد ارزیابی واقع شوند تا مشخص گردد که آیا کاندید مناسبی برای انجام ماموپلاستي هستند یا خیر ؟

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

نتایج عمل ماموپلاستي ، با توجه به شرایط بدنی هر فرد و نیز روش مورد استفاده ؛ می تواند در هر شخصی با دیگری متفاوت باشد ، اما در حالت کلی این جراحی به کوچک تر شدن سایز سینه ها و بهبود فرم آن ها می انجامد.

• به طور کلی عمدتا طی 72 ساعت پس از عمل ، افراد با درد ناشی از عمل روبرو خواهند بود که مسئله ای کاملا بدیهی است و نباید ایجاد نگرانی نماید ؛ چرا که تدریجا تقلیل یافته و به طور کامل برطرف می شود.
  • درد پس از عمل ماموپلاستي ؛ موضعی طبیعی است و می توان با مصرف داروهای مسکن آن را التیام بخشید. ( توجه داشته باشید که در صورت عدم مواجهه با درد از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید. )
  • پس از جراحی ماموپلاستي ، در موضع جراحی شده ؛ مختصری درد بروز خواهد کرد ، به منظور کاهش و کنترل درد به وجود آمده می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بعد از جراحی ماموپلاستي ، باید به میزان توصیه شده استراحت کنید و در هنگام خواب سر خود را بالاتری از حد بدن قرار دهید.
  • از هر نوع فعالیت سنگین و بلند کردن اجسام با وزن بالا ، طی تا 6 هفته ابتدایی بعد از ماموپلاستي بپرهید.
  • آناناس تازه در روند بهبود تورم، کبودی و زخم ها بسیار کمک کننده است.
  • بعد از عمل ماموپلاستي ، استفاده از سوتین طبی تا زمانی که جراح برای تان تعیین کرده ، در طول شبانه روز الزامی است.
  • حداقل از یکماه قبل از عمل ماموپلاستي تا یکماه پس از آن ، بهتر است از نوشیدن میوه بپرهیزید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از ماموپلاستی ، به مقاله موجود در سایت مراجعه فرمایید.