پروتز سینه ، نوعی جراحی است که در گروه جراحی های پلاستیک انجام می پذیرد. در جراحی پروتز پستان ، پروتز یا در واقع ایمپلنت مصنوعی در بافت سینه فرد ؛ کار گذاشته شده و بدین ترتیب منتج به بزرگ شدن سایز سینه ها و خوش فرم تر شدن آن ها می شود. دکتر کامران دولتشاهی ، بهترین جراح سینه اصفهان و از برجسته ترین پزشکان جراحی پروتز سینه در اصفهان می باشند ؛ شهروندان محترم اصفهانی می توانند به منظور انجام تمامی اعمال جراحی زیبایی و همچنین درمانی سینه ؛ با اطمینان خاطر به مطب ایشان مراجعه نموده و از خدمات متبحرانه ایشان بهره مند گردند.

پروتز سینه در اصفهان - دکتر دولتشاهی

 

چه عواملی سبب کوچک ماندن سایز سینه ها می شود ؟

به طور کلی عمدتا در پی موارد ذیل ، سینه های خانم ها به حد طبیعی رشد نیافته و در نتیجه در چنین مواردی ؛ سینه ها با اختلال رشد روبرو شده و این امر بر زیبایی و تناسب اندام اثر سوء می گذارد. از جمله عوامل زمینه ساز کوچکی سایز سینه ها می توان به موارد ذیل اشاره داشت :

  • عوامل وراثتی و ژنتیکی : یکی از اصلی ترین عللی که به کوچک ماندن سایز سینه ها منتج می گردد ، ژنتیک و وراثت می باشد.
  • لاغری : یکی دیگر از عواملی که کوچک ماندن بافت پستان ها را به دنبال دارد ، لاغری بیش از اندازه است.
  • کاهش وزن شدید : کاهش وزن ؛ سبب کاهش حجم چربی ها شده و این امر ، کم شدن حجم چربی بافت سینه ها را در پی داشته و به کوچک شدن سایز سینه ها می انجامد.
  • اختلالات هورمونی : اختلال هورمون های جنسی ، تخمدان ، غده هیپوفیز و تیروئید ؛ نیز می توانند به کاهش سایز سینه ها منجر شوند.
  • حاملگی : یکی دیگر از عواملی که سبب کوچک شدن سایز سینه ها می شود بارداری می باشد. ( طی دوران حاملگی ، بافت سینه ها بزرگ می شود ؛ البته بعد از اتمام بارداری و پایان پروسه شیردهی ، شاهد آن هستیم که سایز سینه ها کوچک شده و دچار شلی و افتادگی می شوند. )

از دیگر علل کوچک ماندن اندازه سینه ها می توان به موارد ذیل اشاره داشت :

  • افزایش سن
  • یائسگی
  • مصرف برخی داروهای مخصوص
  • مصرف مکمل های استروژن و پروژسترون

 

دلایل انجام جراحی پروتز سینه

هرچند اکثر زنانی که تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه در اصفهان ، می گیرند نتیجه مشابهی به دست می آورند ؛ ولی دلایلی که آن ها را به سوی انجام این جراحی ترغیب می کند ، اغلب متنوع است. اندازه سینه ها ، تقارن ، شکل و افتادگی سینه ها ؛ از متداول ترین دلایلی هستند که زیباجویان را به انجام این جراحی ترغیب می کنند. جراحی پروتز پستان ؛ افراد را در دستیابی به سینه هایی بزرگ تر ، خوش فرم تر و دارای کانتور بیشتر کمک می کند. این جراحی ، با بهبود اندازه و شکل سینه ها می تواند ظاهری جوان تر و نیمرخ متناسب و متقارن تری را برای خانم ها به ارمغان آورد. به علاوه ایمپلنت سینه ، می تواند به زنانی که با حجم کاهش یافته سینه های شان در کشمکش هستند ؛ جهت درمان نقص های این چنینی و حتی نقص های مادرزادی کمک کرده و همچنین در دیگر روندهای جراحی سینه از قبیل جراحی ترمیمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای جراحی پروتز سینه

پروتز سینه در اصفهان ، علاوه بر خلق یک نیمرخ متناسب تر ، می تواند ظاهری جوان تر و زنانه تر را در بانوان ایجاد نماید ؛ ولی این تمام مزیت این عمل جراحی نیست. پروتز پستان می تواند :

  • ظاهر کلی سینه ها را بهبود بخشد.
  • سینه های پرتر و متقارن تری را خلق نماید.
  • کانتور برجسته تری را در سینه ها ایجاد کند.
  • حجم از دست رفته سینه ناشی از بارداری یا جراحی را بازیابی کند.
  • نقص مادرزادی سینه ها را درمان کند.
  • بعد از ماستکتومی سینه ها را بازسازی کند.
  • اعتماد به نفس را افزایش دهد.

دکتر دولتشاهی ، بهترین جراح سینه اصفهان علاوه بر برخورداری از تجربه فنی و مهارت تخصصی در انجام اعمال جراحی درمانی و زیبایی پستان ، نقش ظریف و حساس سینه ها را در تاثیر گذاشتن بر روی اعتماد به نفس و سلامت روحی کلی به خوبی درک می کند و در عین حفظ سلامت پستان ها ، بهترین نتیجه را برای بیماران خود رقم می زند.

کاندیدای مناسب جراحی پروتز سینه

لازم به ذکر است که همه افراد ، می توانند مبادرت به انجام جراحی پروتز سینه در اصفهان ، نموده و در نتیجه با انجام این جراحی ؛ علاوه بر افزایش سایز سینه ها ، به تقارن و توازن هر چه بیشتر آن ها نیز کمک کرده و متعاقبا بر اندام خود تاثیر بهینه ای ایجاد نمایند. به طور کلی بانوانی که از شرایط ذیل برخوردارند می توانند نسبت به انجام جراحی سینه اقدام نمایند :

  • کوچک بودن سایز سینه ها
  • نامتقارن و ناموزون بودن سینه ها
  • عدم رشد طبیعی سینه ها
  • کاهش حجم با فت و نسج سینه ها که غالبا به دنبال افزایش سن ، کاهش وزن قابل توجه ، بارداری و غیره رخ می دهد.

جنس پروتزهای سینه از چیست ؟

حال طبیعتا این سوال برای شما پیش می آید که جنس پروتز یا ایمپلنت سینه چه می باشد ؟ در پاسخ به این سوال رایج باید اشاره نماییم که جنس پوسته بیرونی همه پروتزهای سینه از ماده ای تحت عنوان سیلیکون تشکیل شده است و زمانی که صحبت از جنس پروتز می شود ؛ در واقع منظور ، مواد داخلی پروتز ( ماده ای که پروتز با آن پر شده ) می باشد. به طور کلی پروتزهای سینه را از لحاظ جنس ، می توان به دو گروه پروتزهای سالینی و سیلیکونی تقسیم نمود.

  • پروتزهای سالینی

محتویات این نوع از پروتزهای پستان که به پروتزهای آب نمکی نیز موسوم اند ؛ از آب و نمک استریل می باشد. متاسفانه پروتزهای آب نمکی ، در برابر ضربه و فشار ؛ مقاومت بالایی نداشته و احتمال پارگی آن ها وجود دارد. البته پارگی پروتزهای آب نمکی نگران کننده نمی باشد ؛ چرا که در صورت پارگی آن ها ، مواد داخل شان به بیرون نشت کرده و جذب بدن شده و سپس دفع می گردد ؛ از این رو خطری برای بدن ندارند. هر چند پارگی پروتزهای سالینی ، خطری در پی ندارد ؛ اما باید اشاره داشت که در صورت وقوع چنین امری ، حتما باید نسبت به خارج نمودن آن ها از بدن اقدام گردد که این مسئله ، مستلزم انجام جراحی مجدد جهت برداشت پروتز می باشد. توجه داشته باشید چنانچه فردی خواهان کارگذاری دوباره پروتز سینه در اصفهان ، باشد ، باید جراحی پروتز پستان مجددا بر روی وی صورت پذیرد. لذا به طور کلی استفاده از پروتزهای سالینی در حال حاضر ، تقریبا منسوخ شده و به ندرت از آن ها استفاده می شود.

  • پروتزهای سیلیکونی

محتویات این نوع از پروتزهای سینه ، از ماده ای موسوم به ژل سیلیکون می باشد ؛ با توجه به این که این ماده به طور طبیعی در بدن ، موجود است باید گفت که پروتزهای سیلیکونی برای بدن ضرری ندارد. ( امکان استفاده از پروتزهای سیلیکونی برای همه افراد وجود دارد. ) باید اشاره داشت که پروتزهای سیلیکونی ؛ بافتی مشابه بافت طبیعی سینه انسان دارند و در هنگام لمس ، نمایی طبیعی از سینه را تداعی می کنند. همچنین ناگفته نماند که ریسک پارگی پروتزهای سیلیکونی وجود نداشته و افرادی که برای آن ها از این نوع از پروتزها استفاده می شود نباید از این مسئله دچار نگرانی شوند. لازم به ذکر است که امروزه پزشکان حوزه جراحی سینه در راستای انجام عمل جراحی پروتز سینه در اصفهان ، در عمده موارد از پروتزهای سیلیکونی استفاده می کنند.

 

پروتز سینه در اصفهان - دکتر دولتشاهی

محل قرارگیری پروتز سينه

در طول جراحی پروتز سینه ، ایمپلنت های سینه در زیر بافت سینه یا زیر ماهیچه قفسه سینه قرار داده می شوند. در این راستا بهترین جراح پلاستیک در اصفهان ، بر اساس آناتومی و اهداف زیبایی بیمار ، بهترین گزینه را انتخاب می کند.

تکنیک های برش در جراحی پروتز سينه

چندین تکنیک جراحی پروتز سینه در اصفهان ، وجود دارد که جراحان پلاستیک می توانند برای اجرای روند خود مورد استفاده قرار دهند. این تکنیک ها عبارتند از :

  1. برش زیر پستان : یک برش در چین زیر سینه ( خط تا خورگی که در آن قسمت تحتانی سینه به قفسه سینه می رسد ) ایجاد می شود.
  2. برش اطراف هاله : یک برش به شکل U بر روی نیمه تحتانی هاله ( پوست تیره اطراف نوک پستان ) ایجاد می شود.
  3. برش زیر بغل : برشی در ناحیه زیر بغل ایجاد می گردد.
  4. برش فرا نافی : یک برش در ناف ایجاد می شود.

چگونه برای جراحی پروتز سينه آماده شویم ؟

در زمان آماده شدن برای جراحی پروتز سینه در اصفهان ، مد نظر قرار دادن موارد زیر بسیار حائز اهمیت می باشد :

  • سیگار کشیدن را از چند هفته قبل از عمل ( بسته به صلاحدید پزشک ) ترک کنید.
  • کلیه داروهای تجویز شده توسط جراح خود را تهیه کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون ؛ از قبیل آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری کنید.
  • از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا در شب اول بعد از جراحی در کنار شما باشد.

ریکاوری جراحی پروتز سينه چگونه است ؟

  • بیماران بعد از جراحی پروتز پستان ، اندکی درد را تجربه می کنند ؛ البته با داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک می توان این درد را مدیریت نمود.
  • تورم ، کبودی و احتمالا بی حسی سینه ها و نوک آن ها در طول چند هفته اول بعد از روند جراحی ، قابل پیش بینی می باشد.
  • بخیه ها معمولا بعد از 10 روز در اولین جلسه فالوآپ شما توسط پزشک کشیده می شوند.
  • حداقل 2 روز مرخصی الزامی می باشد ، ولی برخی بیماران چند روز یا یک هفته بعد از جراحی پروتز سینه در اصفهان ، فعالیت های نرمال خود را از سر می گیرند.

بهترین جراح پروتز پستان در اصفهان ، در روز مشاوره قبل از عمل و در زمان ترخیص شما از مرکز جراحی ، درباره جزئیات ریکاوری با شما گفتگو کرده و اطلاعات بیشتری را در خصوص مدت زمان لازم برای سپری شدن روند بهبود ، در اختیارتان قرار می دهد.

 

پروتز سینه در اصفهان - دکتر دولتشاهی

آیا جراحی پروتز سينه خطرناک است ؟

بهترین جراح پروتز سینه در اصفهان ، دقت زیادی را به منظور اطمینان از بی خطر بودن جراحی پروتز پستان به کار می بندد و بدین ترتیب خطرات و عوارض جانبی ناشی از آن را که امری طبیعی در هر نوع جراحی دیگری می باشد ، به حداقل می رساند. خطرات و عوارض جانبی مرتبط با جراحی ایمپلنت سینه در جلسه مشاوره به تفصیل با شما مورد گفتگو قرار می گیرد.

آیا بعد از پروتز سينه باید ماموگرافی انجام شود ؟

خیر ؛ بعد از تعبیه پروتز برای بررسی بیماری های پستان ، باید ام آر ای انجام داد.

هزینه جراحی پروتز سینه در اصفهان

جراحی پروتز پستان در اصفهان ، به گونه ای نیست که بتوان یک روند را بر روی همگان اجرا نمود ؛ این جراحی برای هر بیمار ، منحصر به فرد می باشد. لذا در طول جلسه مشاوره ، بر اساس وضعیت بدنی فرد زیباجو ، وسعت جراح و نظر جراح ؛ طرح درمان جامع که جرئیات مربوط به هزینه را نیز شامل می شود ، مورد بحث قرار می گیرد.

انواع شکل پروتز سینه

پروتز سینه در اصفهان ، به دو شکل اشکی و گرد موجود می باشد :

  • پروتز سینه گرد : این نوع از پروتزها به قسمت های بالایی و بخش زیرین سینه ، حجم می دهند و برای افرادی مناسب است که مایل هستند، سینه های برجسته تری داشته باشند.
  • پروتز سینه اشکی : فرم پروتزهای اشکی ، بسیار طبیعی بوده و برای افرادی که بافت پستان آن ها کم است ، بسیار مناسب می باشد. همچنین این نوع پروتز بر ای افرادی که افتادگی پستان دارند ، گزینه مناسبی است.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز پستان

بعد از جراحی پروتز سینه در اصفهان ، توصیه می شود به منظور تسریع روند بهبودی و جلوگیری از هرگونه عارضه جدی موارد زیر را رعایت کنید :

  • لازم است بعد از جراحی استراحت داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • در صورت تجویز دارو ، لازم است داروهای خود را به موقع و مرتب استفاده نمایید.
  • از کمپرس یخ می توانید برای کاهش سریع تر کبودی و ورم ناشی از جراحی کمک بگیرید.
  • معمولا از بخیه های جذبی در این جراحی استفاده می شود و نیازی به کشیدن بخیه نیست.
  • برای ویزیت و انجام معاینه در زمان مشخص شده به مطب پزشک مراجعه نمایید.

پروتز سینه و دوران شیردهی :

افرادی پروتز سینه انجام می دهند ، در دوران شیردهی هیچ محدودیتی ایجاد نمی شود ؛ زیرا در این جراحی به بافت های سینه هیچ آسیبی وارد نمی شود.

پروتز سینه و بارداری :

جراحی پروتز سینه در اصفهان با بیهوشی عمومی انجام می شود ، به همین دلیل در دوران بارداری نمی توان این جراحی را انجام داد و بهتر است تا پایان دوره شیردهی صبر کنید و سپس برای انجام جراحی اقدام نمایید.

پروتز سینه و سرطان :

ممکن است این تصور اشتباه وجود داشته باشد که پروتز پستان موجب ، سرطان سینه می شود. در حالی که این باور اشتباه بوده و متخصصین اعلام کرده اند که جراحی زیبایی سینه به هیچ عنوان موجب سرطان نخواهد شد.