دستورات و مراقبت های بعد از لیفت سینه

مراقبت های بعد از لیفت سینه ، می تواند سبب بهبود سریع و بازیابی وضعیت نرمال بدن شده و همچنین ریسک بروز پیامدهای احتمالی ناشی از عمل را به حداقل ممکن برساند. از این رو شاهد آن هستیم که جراح سینه ، در جلسه مشاوره قبل از عمل ؛ از شما می خواهد تا دستورالعمل های مراقبتی بعد از لیفت سینه را دنبال کنید تا بدین ترتیب شانس تجربه یک ریکاوری عادی ، اجتناب از بروز مشکلات قابل پیشگیری و دستیابی به نتایجی مطلوب که خواهان آن بودید ، افزایش یابد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی لیفت سینه ، می توانید در جلسه مشاوره با جراح خود آن ها را مطرح نمایید.

نکات و مراقبت های بعد از لیفت سینه

از آن جایی که روند جراحی لیفت سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ، بیمار به هوش آمدن و مناسب بودن شرایط جسمی از مرکز جراحی ترخیص می شود و در نتیجه ، مراقبت های بعد از لیفت سینه بلافاصله بعد از عمل آغاز می شود.

استراحت بعد از جراحی لیفت سینه

در روزهای اول بعد از جراحی ، باید به میزان کافی استراحت کنید ؛ البته راه رفتن کوتاه روزانه در منزل را از روز بعد از عمل فراموش نکنید ؛ راه رفتن به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع لخته شدن خون می شود.

مصرف دارو بعد از جراحی لیفت سینه

وقتی تاثیرات داروی بیهوشی از بین می رود ؛ برخی بیماران ، حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. لذا به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از لیفت سینه ، نسخه ای حاوی داروی ضد تهوع برای شما تجویز می شود که هر شش ساعت یکبار برای کنترل علائم و طی 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی باید آن ها را مصرف می کنید.

توجه داشته باشید که نباید داروها را با معده خالی مصرف کنید و هربار قبل از مصرف داروها ، یک میان وعده سبک حدود 30 دقیقه قبل از مصرف دارو میل کنید.

ضمنا نسخه ای حاوی آنتی بیوتیک نیز برای پیشگیری از عفونت در اطراف ناحیه جراحی ، تجویز می شود که بهترین اقدام برای مراقبت بعد از لیفت سینه محسوب می شود.

درد بعد از جراحی لیفت سینه

با ازبین رفتن اثر داروی بیهوشی و با شروع روند بهبود ، در ناحیه جراحی شده احساس درد خواهید داشت. جراح سینه به منظور کنترل و تسکین درد ، نسخه ای حاوی داروی مسکن را برای شما تجویز می کند.

هر چند با این وجود ، ما توصیه می کنیم که بیماران ، درد را با استفاده از کمپرس سرد یا داروهای مسکن خفیف مثل استامینوفن کنترل نمایند. البته در خصوص مصرف این داروها حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توجه داشته باشید هنگامی که داروی مسکن مصرف می کنید ، الکل ننوشید و رانندگی نکنید ؛ چون این داروها باعث سرگیجه و خواب آلودگی شده و ترکیب آنها با الکل می تواند این تاثیرات را تشدید نموده و حتی به کبد شما آسیب بزند.

در رابطه با کمپرس یخ باید متذکر شد که به هیچ وجه یخ را مستقیما بر روی پوست قرار ندهید.

قطع مصرف برخی داروها بعد از جراحی لیفت سینه

در طول دوره مراقبت بعد از لیفت سینه ، داروهای حاوی آسپرین را مصرف نکنید ؛ زیرا این نوع از داروها خون را رقیق کرده ، در انعقاد خون اختلال ایجاد کرده و می توانند فرآیند بهبود را آهسته نمایند.

فعالیت جسمی بعد از جراحی لیفت سینه

طی چند روز اول پس از جراحی لیفت سینه ، از بلند کردن اشیاء با وزن بالا اجتناب نمایید و حرکت بازوهایتان را محدود کنید و به طور کلی از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید.

توجه داشته باشید که صرفا جراح معالج تان ، می تواند اجازه از سرگیری فعالیت های روزمره و حرکات ورزشی را برای شما صادر کند ؛ لذا بدون مشورت ایشان اقدام به انجام موارد ذکر شده نکنید.

سوتین طبی بعد از جراحی لیفت سینه

در طول دوره ریکاوری ، باید از سوتین های مخصوص که برای دوره ریکاوری لیفت سینه در نظر گرفته شده جهت کمک به بهبود سریع تر زخم ها ، در تمام طول شبانه روز به جز مواقع استحمام استفاده کنید.

خوابیدن بعد از جراحی لیفت سینه

برای دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی لیفت سینه ها ، باید طی دوران نقاهت جراحی فقط به پشت بخوابید و از خوابیدن به روی شکم یا پهلو برای چندین هفته خودداری کنید.

استحمام بعد از جراحی لیفت سینه

درباره حمام کردن پس از جراحی لیفت سینه و تعویض پانسمان های روی زخم ؛ باید اشاره داشت از در روز دوم بعد از جراحی که پانسمان روی موضع عمل توسط جراح معالج برداشته می شود می توانید دوش بگیرید.

البته ناگفته نماند که حمام کردن با آب درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در وان آب داغ یا شنا کردن برای چندین هفته ممنوع می باشد.