جراحی ژنیکوماستی چیست ؟

جراحی ژنیکوماستی : ژنیکوماستی ، افزایش مقدار بافت غده سینه در پسران و مردان می باشد که در اثر عدم توازن در هورمون های استروژن و تستوسترون به وجود می آید. ژنیکوماستی ، می تواند یک یا هر دو سینه را تحت تاثیر قرار دهد. ( جراح سینه اصفهان )

نوزادان تازه متولد شده ، پسران رسیده به سن بلوغ و مردان مسن تر ، ممکن است در اثر تغییرات نرمال در سطح هورمون ها ، مبتلا به ژنیکوماستی شوند ؛ هرچند عوامل دیگری نیز در بروز این مسئله ، دخیل می باشند.

به طور کلی ، ژنیکوماستی یک مشکل جدی نمی باشد ولی غلبه بر این شرایط ، گاهی دشوار است. مردان و پسران مبتلا به ژنیکوماستی ، گاهی اوقات در سینه های خود احساس درد کرده و از داشتن سینه های بزرگ احساس خجالت می کنند ؛ این دسته از افراد می توانند با انجام جراحی ژنیکوماستی ، از اختلال بزرگی بافت پستان رهایی یافته و اعتماد به نفس خود را بازیابند.

البته لازم به ذکر است که درمان بزرگی سینه در مردان ، در همه موارد نیازمند جراحی ژنیکوماستی نبوده و گاهی اوقات با دارودرمانی مرتفع می گردد. لذا باید اشاره داشت که تشخیص روش درمان ، بر عهده جراح سینه می باشد.

جراحی ژنیکوماستی

علائم ژنیکوماستی

همانطور که ذکر شد ژنیکوماستی ، در حالت کلی یک مشکل جدی نمی باشد ولی تحقیقات نشان می دهد که می تواند بر روی اعتماد به نفس اثر گذاشته و باعث خجالت در فرد شود.

این امر می تواند به یک کمبود قابل ملاحظه در سلامت عمومی ، عملکرد اجتماعی ، سلامت روحی ، اعتماد به نفس و نگرش هایی خاص در مقایسه با نمونه های کنترل شده منجر شود ؛ از این رو توصیه می شود در صورت ابتلا به آن مبادرت به مراجعه به متخصص جراحی های پستان نمایید تا در صورت نیاز ، تحت درمان های لازم قرار گیرید.

علائم ژنیکوماستی عبارتند از :

• تورم و حساسیت در بافت غده یک سینه یا هر دو سینه
  • افزایش قطر هاله سینه و عدم تقارن در بافت قفسه سینه

توجه داشته باشید که چنانچه با علائمی از قبیل تورم ، حساس شدن ، درد یا ترشحات از نوک سینه یا ترکیبی از این علائم مواجه شدید ، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

علل زمینه ساز بروز ژنیکوماستی چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره داشتیم ، ژنیکوماستی با کاهش در مقدار هورمون تستوسترون در مقایسه با هورمون استروژن آغاز می شود.

حال آن که این کاهش می تواند به علت وجود شرایطی ایجاد شود که تاثیرات هورمون تستوسترون را مسدود کرده و ترشح هورمون تستوسترون را کاهش داده یا سطح هورمون استروژن را افزایش می دهد.

به طور کلی عوامل متعددی می تواند توازن هورمون ها را مختل نموده و سبب بروز ژنیکوماستی شوند ؛ این عوامل عبارتند از :

جراحی ژنیکوماستی

• تغییرات هورمون طبیعی

هورمون های تستوسترون و استروژن ویژگی های جنسی را در مردان و زنان کنترل می نمایند. تستوسترون ویژگی های مردان از قب%D